Carnegiea gigantea- Saguaro v prírode

Júnová schôdza u Ladislava Keleho

29.06.2011 11:44

 Po minulomesačnej prestávke sa naša klubová schôdza konala opäť v zbierke nášho člena a to u Ladislava Keleho. Stretli sme sa v jeho zbierke v Nových Zámkoch, v záhradkárskej osade pri Zúgove dňa 24.06.2011. U Laca som bol naposledy pred niekoľkými rokmi, keď mal zbierku ešte umiestnenú u svojich rodičov v Tvrdošovciach. Preto som bol zvedavý, ako sa rastlinám darí na novom stanovišti. Po príchode na miesto na úvod náš predseda zhodnotil výstavu v Komárne, rozdali sa časopisy, no a potom už nasledovala prehliadka Lacovej kolekcie.

    Zbierka sa nachádza v dobre vetranom fóliovníku, ktorý nieje ani tienený a časť zbierky je aj pod holým nebom. Ani som nebol veľmi prekvapený, keď som uvidel kvalitné a krásne vytŕnené rastliny, skôr ma prekvapilo, ako sa Lacova zbierka za tie roky rozšírila. Bola to naozaj všehochuť, ale mňa osobne zaujala kolejcia echinocereusov, čo ja aj Lacov najobľúbenejší rod, ale aj rôzne čilence, mammillarie, či gymnokalýciá. Na moje potešenie nechýbalo ani zopár sukulentov z ktorých sa mi aj niečo ušlo a samozrejme hromada semenáčov. No posúďte sami...

Usmiaty majiteľ zbierky...

Kolegov zaujli hybridné kusy z rodu Astrophytum...

Kolekcia z rodu Mammillaria...

Kultúra pod holým nebom rastlinám z Južnej ameriky evidentne prospieva...

No a na záver Lacovi obľúbenci z rodu Echinocereus...

Text a foto: Ivan Behul

 

Vyhľadávanie

 Najbližšia klubová schôdza sa  uskutoční dňa 26.04.2024 o 17.00 h v zasadačke SZZ v Nových Zámkoch. Prednášku si pripraví Laco Fábián o rastlinách zo svojej zbierky. Všetci členovia klubu ako aj ostatní záujemcovia sú vítaní.

 Kontakty:   

Predseda klubu Ladislav Fábián  

e-mail: ladislav.fabian.sk@gmail.com

 

Podpredseda klubu Gabriel Klotton   

e-mail: gklotton@gmail.com

Administrátor Ivan Behul   

e-mail: behul.ivan@gmail.com

 

 

TOPlist